Monday, May 18, 2009

18th MAY

it is 18th may today
sumone had told me never to forget this day
this 18th may
wat so special??
it is a birthday of
MUHAMAD ADAM ZURAIRI BIN MOHD.RAWI
and who is he?
hurm
he is my cousin
act..
dua pupu kot
coz my mum and his dad is cousin
my grandma and his grandma is sister
u know what
i never thought some1 wud describe about me willingly
in his/her blog
but him..
but him had wrote about me
panjang gile die cite
nak tau pe yg die cite
die cite pasal memori kitorg kecik2 dulu
coz kitorg ni uda and dara kat kampung 2
and ade gak yg die cite yg saya xingat
kitorg kamceng gile
tp 2la
bile da masuk highschool
masing2 bawak diri
then semasing da muda remaja
cam da ade segan silu
kalo x dulu
gi mengaji pn siap pegang tangan
hahaah
okey
ni nak add-up sket ape yg die xcite
  1. igt lg,tym tu blan pose..and xtau la bape taun kitorg wat cmni.pokoknye,tym bulan pose,tgh sibuk2 duk bagi kad raya,memandangkan die ni belakang umah saya je,so,kitorg tulis kad raya,tulis address,then,kitorg gi masukkan dlm peti surat masing2..
  2. pstu,dulu kitorg sll jln2 tym petang..mak die ade basikal..basikal yg leh bawak penumpang kat belakang..yg best nye,aku yg bawak,die duk belakang..tp,yg kayuh,is die..coz aku tukang pegang handle je..heheh
  3. then,de sekali 2,kitorg nak gi ngaji..mst lalu umah saya dl..so,die akan siap dl,then die singgah umah saya coz nk gi same2..de sekali tu,wan den watkan jagung rebus..die pn makan la dl b4 gi ngaji..ntah cmne,tgh syok2 mkn,tetibe gigi die tersangkut kat jagung..hahahah...dan dan gigi die leh tercabut..klaka gile..
  4. kitorg jarang gaduh..jarang gile..agaknye sekali ni je kot..kat umah die ym tu..gaduh pasal ape xtau la..pastu kitorg pegang buluh ni..die pegang ujung,aku pegang ujung algi satu..pstu aku pukul die,die pukul aku..hahhah
  5. pstu,kecik2,tym musim buah,kitorg sll jual buah kat apek2 yg suke beli..so,kitorg gait la buah rambutan..ikat2,then timbang..nyk gak dpt..sekali jual leh dpt rm70..rm60..kayo den dl kocik2..haha
  6. pstu,kitorg selalu lepak kat kedai kopi mak godang[die nye makcik]..kitorg kan budak sekola..xde duit sgt..kot2 de lbh duit poket,baru gi kedai 2..de sekali 2,eh byk kali gak,kitorg pegi sane,order megi kari 1,air pepsi 1..makan syer..hahaha..romantik kan..hahahah..lawak but sweet memories..

byk lg kalo nk ikutkn..tp nnt xcukup lak..then,sure korang busan nk bace..

so,here,i would like to take this opportunity,to wish u, a wonderful and meaningful birthday..semoga profesi anda sebagai guru membawa sribu makna dan mengajar lebih byk erti dedikasi dan semangat..

huhu..

happy birthday,abg ayie!!

3 comments:

  1. hahaha...

    sumtimes nak gelak guling2 ingt kesah dlu2 ni..hahaha.. ;)

    ReplyDelete
  2. cait.. bday AYIE ke?
    oo.. tak jauh beza pun bday kitorg..

    HEPI BDAY AYIE~!!!

    ReplyDelete
  3. baru perasan...bukan MUHAMAD la..MOHD jer..memandai jer..

    ReplyDelete