Wednesday, October 28, 2009

bubbye past, hye future

bismillah

kadang-kadang kite, manusia suke lari dari masalah
xyah gi jauh2,saya sendiri pun macam tu
kadang2 or selalunya dalam kes berat
saya agak susah nak terima kenyataan
takes time tuk terima
mybe sehari dua,mybe seminggu ,mybe sebulan
nape susah sangat nak terima kenyataan?
mungkin pahit,mungkin unexpected,
mungkin kite xbersedia

ape jadi bile kite susah nak terima kenyataan
kite rasekan benda masih berjalan seperti dulu
kalau die da xsayangkan kite,kite rase die stil sayangkan kite
kalau orang tu da tiada,kite stil rasekan yg dia masih hidup,cume kite xjumpe die
kalau kite gagal exam,kite rase sebenarnye ade chance lagi nak pas

ada certain perkara
kadang2 ia membawa harapan
tapi
kadang2
bile menyangkut nyawa contohnya
apa yang kite boleh harapkan lagi..
kalau kite gagal
mungkin bagi semangat tuk kite jangan gagal lagi

tapi saya
selalu berharap tentang masa lalu
tentang masa lalu yang memang sekadar masa lalu

hidup mesti diteruskan
baik atau buruk pengalaman lalu
saya harus teruskan hidup
gunakan segala pengalaman yang ada
agar saya jadi better dari dulu
xperlu orang lain nak tunjuk kelemahan saya
keburukan saya
sebab saya sedar
tapi memang pahit tuk terima
tuk bagitau ape kelemahan saya,keburukan saya
tapi kenapa susah saya nak berubah kalau da tau
itulah die massalah saya

saya harapkan
selepas detik ini
ada perubahan dalam diri saya

gambate~


No comments:

Post a Comment