Sunday, April 26, 2009

this is my way

xde pape act..juz tetibe terasa nak menulis..
maybe ramai yg pelik bile bace blog saya..
nape,as a medical student,i didnt seems much like a medical student..
xtau la ade ke x kat blog ni yg saya cerita pasal study saya or pasal medical life..
well,this is my blog,n ade reason nape saya menilus kat blog saya..
i like to write..and most of the reason is bcoz i write when i cant say it out loud..
and about my medical student's life..
i dun like to talk about it much..coz,sumwhere,sumhow,i juz wana be an ordinary person..
bcoz,its been a stigma about a medic student..
asal budak medic je,mst stress,mst xde life..
but i knw,my fren's here,
know dat,we have a life,even we r medical student..

and about my blog,
kalo anda perasan,
saya mmg xsuke sgt bercerita tntg event or sumthing like dat..
bcoz da reason im writing,is bcoz i cant say it..
dats y i said,
here,
is where yg tersirat,mnjadi tersurat..
so,byk a yg saya tulis ni,
is from my heart,my mind,my thoughts..

and besa even tension about study pun,
i shud write it down,rite..
coz it is still from my heart..
hahah
maybe sebab saya x stress sangta dlm study kot..
i dun like feeling under pressure when it comes to study..
coz i know i cant concentrate then..
huhu..act..
sesape yg kenal saya pn,
mmg tau yg saya sebenarnye bukan seorang yg kaki study..
but mum..
i still study,k..
huhu..
risau lak ibu bace igt saya xstudy lgsg..
cumenye,
saya xreti nak struggle..
ntah,dari kecik mmg cmtu..
then,even saya bercita2 nk jadi surgeon pn,
saya stil xbajet saya dpt ambik medic..

my mum once said,
i think juz wanna me make sure if im taking the right path for my future..
she juz said,
kalo jd medic's student,u dun have life..
even when u are a doctor,
there's a lot to be sacrifice,
u can have a lot in ur life..
i juz can say,
this is my life,
n i like to enjoy my life,
n i wont spoil my life even im a medic student,
so,
i turn over the stigma for myself..
even im a medic student,
i will enjoy myself..

i still remember pakcik nasha penah gtau,
carila kerja yg kita seronok melakukannya seumur hidup kita,
dan bukan untuk sementara,
which mean kite lebih pandang kepada gaji drp ke'enjoy'an yg kita dapat bile bekerja..

its depend on u..

2 comments:

  1. beb.. tayah ar cite pasal ape ko blajar dalam ni.. bukan aku leh stadi then jadi doktor pun.. ahaks~

    ReplyDelete
  2. Betul,betulbetul...
    Ko cite je laa feelings ko jek
    Lgpun penting utk luahkan sbb ko jauh dr keluarga..
    Pasal kerja... cakap pakcik tu mmg betul.. Sbb tu laa Kak Yong jadi cikgu jerk..Because that's what i LOVE.
    Nak kaya mmg takleh, tp enjoy tu ada. Siapa kata tak leh enjoy jadi cikgu???
    So, teruskan usaha, dan jadikan tekanan sbg cabaran utk terus mara ke hadapan!!

    ReplyDelete