Sunday, April 26, 2009

mengapa menjaga hati orang yang tidak menjaga hati kita

sori eh kalo post2 saya agak sinis sejak dua menjak ni..

act..
saje nk meluahkan sbb sumtyms pe yg kite fikir dari segi logik kita,
kadang2 xsama dgn pemikiran org..

ape guna kita menjaga hati seseorang?
mungkin sebab kita sayangkan org 2,
such as family and friends..
mungkin sebab kita xnak hati die terluka
mungkin sebab kita xnak die diaibkan di khalayak
mungkin sebab kita sendiri xnk hati kita terluka,kita xnk diri kita diaibkan,
kita mahu die juga menjaga hati kita..

bagi saya,
semua alasan di atas,terutama yg plg last..
kalo kita xsukekan sumthing,kita jgn buat benda yg kita xsuke kat org laen
sbb nnt tuhan akan balas balik..
cmtu la saya..
bile saya xsukekan sumthing
saya berusaha keras xmelakukannya kepada org laen
walaupun mungkin tersasar kadang2 tindakan saya itu

semua orang fikir saya susah nak marah
susah nak tengok saya marah
kenyataannya
saya xsuke marah
lagi2 kat orang yg disekeliling saya
yang saya rapat
walaupun kadang2 sikapnya membuatkan saya nak marah
kenapa saya xnk marah org?
it is simple
sebab saya xsuke dimarah
u can say it nicely to me..
if i did sumthing wrong
bcoz i will try my best too
telling u what u did wrong without scolding at u

saya just nak mintak maaf di sini
kalo ade sesape yg saya tidak menjaga hati mereka
saya memang berusaha nk menjaga hati orang,
dengan harapan yg sama,
orang tu pun leh menjaga hati saya
cume
kadang2
bile nmpak saya terpaksa berbahasa agak kasar atau sinis atau mengguris hati
mungkin sebab saya da xmampu menjaga hati anda
kerana anda terlebih dulu xberdaya menjaga hati teman anda yg menjaga hati anda

saya bukanlah teman yg baik
tapi saya berusaha menjadi teman yg baik kepada anda
kerana saya juga ingin mempunyai teman yg baik seperti anda

3 comments:

  1. i'm in the same situation dear...
    i tried to be nice,
    and i tried hard to care (cuz i dont like to care much about others),
    but, ape gunenye kalau orang yg kite care n try to be nice to tak do the same to us...
    now, i don't believe that 'buat baik dibalas baik', or "jgn buat bende yang org tak suke kalau taknak bende tu jadi kat kite"...
    it's so not true....not true at all..
    they're just so unfair...
    and saye tak nak pedulikan mereke lagi..boleh tak?
    saye emo+pms.hehe.

    ReplyDelete
  2. Skrg dh belajar utk JGN PEDULIK
    Dulu mmg tak sanggup nk lukakan hati org
    Skrg, no use, sbb org lain xkn jaga hati kita pun.

    ReplyDelete