Thursday, February 11, 2010

:: hari rajin zulaika ::



haha..
dengar ayat je terasa nak tergelak
tapi seyes
hari ni adalah hari rajin aku
kenapa??
hormon aku ke??
tapi mmg dari mlm semalam nak bangun awal
bajet nak menyapu rumah sebab nak mop lantai
tapi sedar dari tido je kul bape
malu nak cakap
haha
seyes terasa penat
besa nye pas subuh pun asyik terjaga,then tido balik
tp pagi td dengan mimpi yg cambest
sedar2 je da kul tutt
terus bangun da mandi
breakfast sket
pastu on pc nak bukak cafe world
haha

rini masak tomyam ayam
tapi cam banyak benda xde
balun je la
ape yang ade je la wat masak
dengan limau kasturi kat tepi pagar depan umah pun xberapa nak ade..xmatang lg lak tu..
haha
pastu disebabkan wat tomyam,masak satu lauk je la
then terasa rajin nak masak lauk laen
so nak try buat fu yung hay ikut buku resepi 'sedap' ni
bahan pun xlengkap
cam xcaye je umah ni xde serbuk lada sulah
aiyoyo
tapi
dengan segala kekurangan,berjaya gak wat kuah fu yung hay tu
tibai la..janji leh makan..cume termasin sket..
haha

pastu da makan,rilek jap maen fb..
da kul 4 baru la aku start sapu lantai..
orang sapu pagi2,aku sapu petang2
haha,lantak..
bukan ade sape nak datang umah pun..
da penat sapu umah,tp tu pun 5bilik je aku sapu,lagi 3 aku xsapu..
bukan ape,xlarat beb
abes je sapu,aku pun get ready nak mengemop
rajin sungguh aku!
da smpi bilik makbusu yg kat dapur,
pinggang da rase nak patah
haha
kelakar kelakar
abes ngemop,rehap jap tgk ER
pastu pegi angkat baju kat luar
then,setelah bape hari ibu suh siram pokok lada die yg naek mati dek panas
rini sebab hari rajin zulaika,aku pun dengan senang hati siram pokok ibu
bunga ros yg ritu duk keringkan pun,da leh angkat and letak dalam pasu..
bunga yg ada dlm pasu tu aku gi rendam
sebab da berabuk
ingat nak sambung lap meja2 hiasan yg berabuk
tp pas solat asar je,
wan trus suh aku bungkuskan sket buah limau utk tokchek aku
nak suh aku gi melawat la tu
semalam da kne bebel sbb xpegi2 melawat
so aku pun gi la melawat
tp besh nye
dapat makan puteri mandi and dapat gulai ayam denak sket
then tym nak balik,uwanchek abg inai mekah
hehe
suke nye!!

tu je la yg aku wat rini
tp bagus gak
da terasa mengantuk
sleh tido awal malam ni memandangkan malam ni agak slow sket
besok kne bgn awal
dapat keta besok sbb kne jemput haziq kat sekola
so kne gi pasar,gi bayar bil air,gi ambik baju tempahan ibu
dan besok aku pun nak ambik baju tempahan aku
yeay!!
besok adalah hari berjalan2 dengan adik-adik ku!!
sgt seronok!

ok,dunia!
semoga setiap hari saya rajin!
xoxo

No comments:

Post a Comment