Tuesday, February 9, 2010

:: cherating ::

last weekend,kami sekeluarga ke cherating..even tanpa haziq di sisi..hehe..tinggal ko sorang je lagi xgi kat ayah..yeay yeay..hehe
nway,ayah saya keje kat hotel legend cherating..and this time,kami sgt2 beruntung sbb bos ayah dgn baek hati nye bagi junior suite room for us memandangkan our family is visiting my father..sume staf cam jeles gak la memandangkan ayah da 1st staf yg dapat camni..suke!suke!

kakak ku yg paling excited memandangkan xbyk duit yg die keluarkan..yela,room da free..makan kat coffee house pn masuk dlm bill ayah..paling,ayah yg tolong bayarkan..so,die mmg sgt2 super duper excited..kalah kami yg adik2 die ni..

act,aku xig bile la alst tym aku pegi bercuti kat hotel,lg2 dgn famili..asal ade family day office ibu,mesti aku kat surabaya sane..huh,sgt sedey kesah hidup ku..

best la bile dpt mkn sume yg aku terasa nk mkn..smpi2 da mkn salmon steak..mlm lak mkn marinara..tp mmg best marinara die[spageti seafood]..besok tu lak aku mkn lamb gigot chop!mmg terbaek!sabtu mlm ahad lak ayah bawak kami ke kemaman makan nasi kukus ayam berempah..fuhh..1st time aku gi kedai yg mmg xde pinggan..just bungkus dlm kertas coklat tu je..dasat gak..

angin kat sane,fuhh..sgt kuat!lepak2 kat tepi kolam,ade lak apek ni datang tanye nk wat refleksologi ke ..mula2 abg nazri buat..then aku dgn xde keje nye,even xde duit,aku pn buat gak..agak menyesal gak la sbb pastu angin aku kuar dgn byk nye..seyes sakit..aduss..dan dan die abes urut,byk lg nagin aku tgh tggu nk kaur,tp cam tersangkut je kat dalam badan..xmau da urut pasni..haha

ptg sabtu tu abru la aku,kakakku yg gedik dan adikku yg stil cam budak2 mandi kat pool..tolong la,gelak cam ape je..bau ku sedar yg kami kami mmg xreti berenang..hahahahah..ahrap ibu je la pandai berenang..tp adik ku cam da pandai sket la..berkat duk kat cherating seminggu lbh kot ujung taun lepas..then,abru terasa cam best gak la..sbb ntah bile la kami adik beradik duk gurau camni,,duk tergelak cam pool ni kami yg punye..silap haziq je xde..pastu ptg pas asar kami gi amen tenis..hahah..sume org xreti dan xpenah maen tenis..so macam2 aksi yg ditonjolkan..aksi plg klaka ialah kakak ku..*sape lagi kan*...hahahahhaha..cume adikku je yg menunjukkan ade bakat terpendam..hahaha..penat dek tergelak je la..

tp ari ahad tu,time nak balik,cuaca die la,ya Allah panas gile..even nufnuf pn kuar dari bilik ayah je trus ckp 'anash,anash'[panas,panas]
hurm..nufnuf..sgt la cerdik buah hati ku ini..xpuas spend masa dgn die..

letih dan best!sbb da lame xbercuti dgn famili..dan cherating jugak la yg menyebabkan kulitku mengelupas dgn teruk nye..cam ular nk tukar kulit..hahah

ok..sudah puas bercerita..xoxo

No comments:

Post a Comment