Tuesday, January 20, 2009

::spontannya tanganku menaip::

hari-hari ku tanpa dirimu..
sepi ku..tanpa hadirmu.. [cam lirik lagu je..padahal spontan ni,xpe la..truskan je..]
malam tanpa bulan..tanpa bintang..
angin bertiup entah dari mana arahnya..[barat ke timur??]

aku lelah di sini
menanti suatu yang belum pasti..

kau..
masihkah kau di sana?
tetap di sana menanti diriku?
bagaimana bisa ku pastikan

aku letih
mencari suatu yang seharusnya ku tahu
mencari jawaban pasti
siapa aku, apa yang ku mahu..

kadang-kadang kita alpa..
melangkah tanpa memikirkan apa benar tindakan kita
apa ikhlas hati kita
apa jujur kita melakukannya

aku masih di sini
masih cuba mencari
apa memang ini yang ku inginkan?
mungkin ya..mungkin tidak..
tidak salah andai aku berkata tidak...
mungkin ini bukan yang ku inginkan..
tapi ini jalan dalam mencapai yang ku inginkan..

hidup bukanlah suatu yang sia-sia
walaupun banyak kekalahan, banyak kegagalan..
sia-sia hanya apabila ada peluang tapi tidak kau raih
sia-sia bila kau gagal tapi kau tak pernah belajar
sia-sia bila kau memiliki tapi tak pernah menghargai

aku tahu kau di sana
masih menanti
begitu juga aku

hidup adalah penantian
dan penantian bukanlah suatu penyiksaan
dan jangan pernah mengeluh
kerana selagi kita meyakini
harapan pasti ada

4 comments:

  1. kakak ku..dr hati atau hnya puisi.??nice ^^

    ReplyDelete
  2. pls let me noe,d meaning of all this...

    ReplyDelete
  3. zulaika ade bakat...(ala2 iklan fair n lovely..=p)
    check dis out bebeh~
    http://ckb88.blog.friendster.com/
    http://www.flickr.com/photos/chekubahirah

    ReplyDelete
  4. to alyn:
    dari hati nie..seyes xtipu..spontannye menulis..nnt kalo de sambungan,silalah bace lg ye..hehe

    to gadafi:
    hurm..da meaning of all diz? kne wat analisis la cmtu..dgn spontannye sy menulis,dari hati,dari fikiran,berdasarkan diri sy,berdasarkan ape yg 'sumone'[u noe who] bentangkan kat sy,bukakan mata sy tuk melihat sumthing yg sy rase bukan sy x lihat,tp takut tuk melihat..
    bukan tuk sape2,tapi tuk diri ini..

    to my dear irah:
    hehhe..meluahkan mmg bakat semula jadi..

    ReplyDelete