Tuesday, August 31, 2010

puasa di tapen

  1. pengalaman mengemudi kereta 4 roda dari surabaya ke tapen..padahal xpenah pun drive kat surabaya..just penah drive sket2 je tym sll pegi rumah abg awi and kak siti dulu2..siap ada 'tapen drift' gara2 kat sini byk lori angkut tebu plus lori xsedar body bwak ape ntah..
  2. pengalaman naek keta yg rosak dan ditarik oleh pickup..kelakar jugak..haha
  3. pengalaman naek angkut and naek bas dari jombang ke kabuh selepas anta kereta ke bengkel..besyukur gile ade kepala puskesmas yg sgt membantu..huhu..maafkan lah kitorg yg byk nyusahkan doc..hehhe
  4. pengalaman naek ambulan selama 2 hari gara2 xde kenderaan..hhuhu..masuk bengkel la katekan...
  5. pengalaman tarawikh bersama dengan pak bupati Jombang..naek feymes kami sbb lepas tarawikh tu ade la ucapan sket dari pak lurah...die leh gi announce ade dokter muda dari malaysia..adoyaii..time kasih la bg kami feymes..pastu pak bupati bg ucapan pn, siap masukkan sekali pasal hubungan baek antara msia-indonesia and diorang perlu la belajar yg baek2 darei malaysia..haha..rasenye kami mmbawa kesan positif pada masyarakat di situ di tengah2 konflik malaysia-indonesia..ibarat duta keamanan bagi malaysia..hehe..siap last tu pak bupati kuar masjid, die pegi ke kami dan bersalaman dgn kami,cam kami lak yg VVIp..haha..
  6. owh..ni la pertama kali saya berpuasa di surabaya dan berat saya turun..walaupun xbanyak,ade la dlm sekilo dua, tapi ni sume sbb duk kat tapen..cube sepanjang puasa kat surabaya,sure makin naek..haha..
  7. saya belajar berbuka secara bersederhana..mungkin kerana berbuka dengan 6org kawan yg laen..jadi lauk harus kongsi banyak2..klu kat umah ni,sure leh demand nk ayam paling besar or ayam peha..tp kat sini, xleh nak memilih camtu...makan ape ade nye he,even diorang ni selalu masak bukan maen resepi nye..huhu..mungkin tu la sbbnye agak turun berat ku..hahha
  8. saya rindu kamu sangat2..huuhuhuh..xtahu nape..walaupun kadang2 da terbiasa even dekat tapi xmsg or xjumpe,tapi terasa tapen-sumobito sangat jauh..huuhu..seyes rindu kamu!

kami ke tapen dari 17/8 hingga 2/9 dalam rangka Community Medicine..jadi kami kne kerja di puskesmas tapen dan juga menyiapkan laoran yg berjumlah 6..waaaa...gile banyak kan..well, alhamdulillah kami berada di Tapen, desa yg sangat kecil yg mengadap sungai brantas yg sangat luas dan panjang, desa dengan penduduk yg ramah yg menerima kami di tempat mereka..puskesmas yg sangat bes sbb tidak strict..haha..kepala puskesmas yg sangat memahami dan memahami student..sangat baek smpi ajak kami berbuka di rumahnye(even sebenarnye kami yg bg idea), yg ajak kami berbuka di luar juga dan jalan2...huhu..die seperti bapak angkat kami saja..huu..tapi lusa da nak balik da..yg baek di sini akan saya igt smpi bila2,dan yg buruk akan saya tinggalkan di sini,dan saya jadikn pelajaran dalam kehidupan..semakin lama saya di clinical posting, doa saya terutamanya, saya sangat berharap saya sentiasa menjadi doktor y lebih baek..berguna bagi masyarakat dan tidak menyusahkan..semoga Allah bisa membimbing saya..Amin~

SALAM RAMADHAN SEMUA~
From Tapen With Love

No comments:

Post a Comment