Sunday, July 18, 2010

that's all matter

kau dan aku memang banyak perbezaan..dan memang benar, kau dan aku adalah suatu perbezaan..ape yang aku inginkan tampaknya bukan sesuatu yang engkau suka, dan apa yang kau memang selalu lakukan, bukan lah sesuatu yang aku suka juga..
tapi aku tetap...hurm..mengalah.....

ada orang suka bila sayang kau tunjukkan dengan kata-kata, dan ada orang pula suka bila kau tunjukkan dengan perbuatan..apa sebenarnya yang kau suka?
ada orang pula suka bila kau tunjukkan dengan kata-kata, dikuatkan lagi dengan perbuatan..
ape lagi bila 'orang' itu adalah perempuan..memanjakan dia adalah skill yang harus kau miliki..
tapi ape yang aku suka pula?
aku perempuan.,sudah tentu aku suka yang terakhir..tunjukkan dengan kata-kata, dikuatkan lagi dengan perbuatan..
dan kau lelaki, ada macam2 jenis..ada yang suka tunjuk dengan kata-kata yang lebih, tapi tidak perbuatan..ada yang balance, bila suka guna kata-kata, kau suka juga guna perbuatan..tapi ada pula yang memang takkan pernah guna kata-kata, tapi sangat suka guna perbuatan..

memang nasib la kan sapa dapat yang terakhir tu..xtahu la nasib baek atau nasib buruk..tapi semua nya da kelebihan..dan tergantung kau, perempuan nak menilainya..bagi aku yang macam da beradaptasi dengan yang terakhir tu, walaupun hati ni kadang2 meronta2 jugak la nak yang balance penggunaannya..
ade orang susah nak lafazkan those '3sacredwords' coz bagi mereka, hanya bila sesuatu keadaan sahaj mereka menggunakannya supaya kata2 itu, bila digunakan terasa sangat bermakna.. boleh kata berjanggut jugak la bila nak tunggu perkataan 'i love you' ' i miss you'..
tapi adakah bila perkataan2 itu tidak diucapkan, maksudnye mereka xsayang??

suatu hari saya xde selera nak makan..dari pg sampai petang sy xnak makan..xde selera, ditambah dengan kamu yang buat perangai di dalam inbox..akhirnya kamu tanye saya, ' da mkan?nnt makan ye..' dan saya dengan berang dan tanpa pikir panjang langsung mereply, ' why you care?do you really care?' owh, saya sangat kejam ok..then, no reply..i knew im being harsh..but i need to know..do you really care by saying, 'yes, i care'..im being childish or what?marah lagi sbb sms x di reply..but ontheway back home, he asked again..' tadi still xmakan kn?nak makan x?' dengan ego nye,' xmau makan'..ok,die senyap lg..xmau melanjutkan pertanyaan..dan saya pula mengharapkan lanjutan pertanyaan atau pujukan...dalam hati sudah panas..tapi akhirnya, tiba-tiba saja, 'nak makan x ni?depan tu ada nasi padang..kite beli bungkus bawak balik eh?'...tanpa memikir panjang, takut tidak ada pertanyaan lanjutan, langsung saja perut ini berkata,' nak, tp duit xde'...die senyap, langsung benti depan kedai makan nasi padang..langsung masuk, die suruh order, dan akhirnye die bayar..

at that moment, i just realize, i dont care if hard for you to say those words, i dont care, as long as i know that you love me..it would be more painful if you say it but didnt mean it..
i know u love me, i know you care..and that's all matter..coz i know, we are different, yet you stil love me..


No comments:

Post a Comment