Wednesday, June 17, 2009

^the name game^

1.YOUR REAL NAME:
Noor Zulaika Rusli

2.WITNESS PROTECTION NAME:(mother and fathers name)
Rushidah Rusli

3.NASCAR NAME:(first name of your mother's dad, father's dad)
Idris Alias

4.STAR WARS NAME:(the first 3 letters of your last name, first 2 letters of your first name)
Slino

5.DETECTIVE NAME:(favorite color, favorite animal)
Magenta Frog [haha,lawak seh..]

6.SOAP OPERA NAME:(middle name, town where you were born)
Zulaika kuala pilah

7.SUPERHERO NAME: (2nd fav color, fav drink, add "THE" to the beginning)
The Turquoise Lemonade

8.FLY NAME:(first 2 letters of 1st name, last 2 letters of your last name)
Noli

9.ROCK STAR NAME:(pets name, current street name)
Oggy Gubeng [haha..boyan banget]

10. PORN NAME: (1st pet, street you grew up on)
Oggy johol

11.YOUR GANGSTA NAME:(first 3 letters of real name plus "izzle")
Nooizzle

12.YOUR GOTH NAME:(black, and the name of one of your pets)
Black fishy

13. STRIPPER NAME: (name of your fav perfume, fav choc)
Enchanteur black forest

14. WIZARD'S NAME: (last 3 letters of mother's name, first 3 letters of current job, first 3 letters of your zodiac sign and last 3 letters of home street's name)
Dahstupisang [haha..ade pisang lak kat blkg 2..wizard pisang..haha]

15. PIRATE'S NAME: (fav actor last name, your 'pet' name, fav actress last name, add "Captain" at the beginning)
Captain Reeves Totto Roberts

Thursday, June 11, 2009

dedicated to NOU!!!

okies okies..

tau x nape wat entry ni..

huahuahua...

saya dedicated entry kali ni tuk mcik nou di bilik bawah terchenta yang akan mmbuka braces nya pada esok hari..

huhu..
harap2 mmg besok la hari nye..
sebabnye,
dari awal sem lepas[sem lepas okey,bukan awal sem ni]
die cakap nak bukak da braces die,
tapi atlast,
ujung sem ni gak baru bukak..
ni adelah pic sebelum and semasa die memakai braces..
nnt biar die hupdate sendiri pic die pas bukak braces..
mst die xsabar da nk bergambar byk2..!!

hehehe



ni kat DELTA..duk try spec..
okey,igt gigi rabbit die..


ni lak kat klas diz sem..
tym clerkship..


tara tgh pki braces pn die duk tergelk2 besar2,
pas da bukak nnt xtau la cmne..

okey2..
harapanku,
semoga kamu lebih banyak tersenyum
menayangkan gig2 kamu..

k.

Tuesday, June 9, 2009

*tag from my dear irah*

1.Apa Perasaan anda sekarang?
mamai..baru bgn tido..n xmandi lagi..huhu..

2. Saya nak makan?
terasa nk makan kebab..tp cam kne mkn megi je mlm ni..huhu

3. Saya x suka?
membenci orang..tp kalo ade 2,maksudnye mmg kes melebihi kesabaran saya..saya mintak maaf la byk2 ye..

4. Impian saya?
dapat pe yg saya nak yg saya rase mustahil tuk saya dapat..

5. Haiwan yang saya x suka?
xsuke xbermaksud benci kan..saya xsuke tikus..die suke curi mknn dlm bakul sampah rumah saya..

6. Saya harapkan?
dapat jumpe dear saya kat jogja..huhu..dear,im really try so hard..really hope can meet u there..

7. Jika saya boleh putarkan masa?
saya xnak wat ibu saya nanges waktu saya form 4..saya xnak nyesal,sbb Tuhan xbg kite nyesal,tp 2la pengajaran plg berharga yg even smpi tua saya pikirkan pn,saya akan tetap nanges..ni pn da sebak da ni..mum,im sorry for blaming u not paying attention at me n for have thought in my mind dat u dun love me..i do believe u love me so much..i love u mum..

8. Saya pada 10tahun akan datang?
isteri kepada seorang hamba Allah, ibu kepada 2orang anak yg comey2,sedang berbakti kpd masyarakat, mengambil alih tanggungjawab menanggung ibu bapa saya,menyekolahkan adik2 saya and berharap sedang mengambil specialist waktu 2..Amin..

9. Handphone saya adalah sebuah?
bende yg saya gunakan tuk berhubung dgn orang2 yg wujud dalam hidup saya.

10. Saya pernah bercenta sebanyak?
hurm..ntah la..3 kot.

11. Saya suka pada?
perdamaian[world peace]..hehe..

12. Kawan-kawan saya...?
sume bajet tinggi dr saya[ok,fine,its true]..but they are great and awesome..huahuahua..

they all 'charmbracelet'
13. Pernah dikhianati?
x kot

14. Apa yang hendak anda lakukan kepada orang yang pernah mengkhianati anda?
xnak la suh pape..

senaraikan 8 orang untuk di tag
nou
nadhirah
hot mommah shikin
alin
saffy
ain
abg ayie
kakyong shaza


Thursday, June 4, 2009

i feel HEARTLESS!

i.feel.so.down.lately.
so.hopeless.
so.heartless.
i.thought.i.can.fight.this.feeling.and.win.
but.
i.am.wrong.
i.just.feel.that.
i.am.giving.up.
i.feel.like.giving.up.

"GIVING UP DOESN'T ALWAYS MEAN THAT YOU ARE WEAK
SOMETIMES IT MEANS THAT YOU ARE STRONG ENOUGH TO LET GO"

Saturday, May 30, 2009

*sparkling saturday*

i could say today is one of the most exhausted day this sem after having a relaxing sem..[i cud say this sem is kinda relaxing,maybe klas smpi tghr je kot,but da clerkship je la yg wat nmpk bz..]

but i was great!

u know why?

today,i could say i did a personal record..
heheh..

pg td,ade match basket btween my team and 2008..
tau x kul bape??
kul 7pg..
so kne bgn kul 5.30..huhu

nk dijadikan cite..
kul 7 lbh sket,baru stat game..

and da best part is..

da 1st time in my life,
i made 3 poin score..

hehehhe

suke nye....

Thursday, May 21, 2009

[my boos];+;owh babes,i wish...;+;

best nye
sonok2
even sok nak posst-test saraf
dgn prof moh hasan
huhu
even mataku xmampu membuka pn skg
but
im really2 glad
really2 thank to my boos
my hazirah,and my irah..i juz YM with them
irah is in KL,and in hazirah resident rite now..
i miss them
really
so much
huhu
and tomorrow
they plan to go to klcc
and will meet khasanah after her work
so
dats mean
they will reuni tomorrow
huuhuh
i miss them
but im hepi dat they will meet tomorrow
even im not there
i can feel it
i wish i cud dream about u all tonite
but
pliz dun forget mms me ur pic
upload in facebook
im so thrilled to know which thing in ur pic will be me..
hahahah
nice idea act..
but pliz dun pun cloud as me..
feels like im in heaven..
hhaha

:+:my babes:+:
my hazirah
my irah
my khasanah

selamat bereuni besok
have a great time
i love u all
and i really miss u all
*muah*
hehhe

[ciannye die]

hurm..
baru.pas.call.ibu.and.call.mr.ascaris.
my.mum.and.my.dad.nak.gi.teluk.intan.besok.
anak.buah.sedara.saya.nak.kawen..
so.anas.
wish.u.a.very.happy.pengantin.baru.
semoga.bahagia.ke.anak.cucu..
then.
my.mr.ascaris.
ciannye.kat.die.
dienye.ngageHP.hilang.
hurm.
die.ni.sgtla.menjaga.barang2.die.
so.he.was.so.frustrating.
1st.HP.and.now.
it.was.gone.
jgn.risau.ye.mr.ascaris.
maybe.its.the.time.u.shud.let.it.go.
da.la.skrang.die.sgt.bersungguh.bekerja.
1.week.at.rawang.
i.didnt.asked.what.he.did.
but.
i.juz.wanna.pray.dat.averything.goes.fine.with.his.job.
gambatene!.

Tuesday, May 19, 2009

andai kau mampu membenci

i.suddenly.had.this.thing.on.my.mind.
suddenly.i.felt.and.i.wish.you.could.hate.me.
for.what.we've.been.through.
for.what.had.happen.before.
people.said.
things.happen.for.a.reason.
i.believe.dat.
i.do.
what.i.had.in.my.minds.
is.what.i.have.been.thinking.in.these.few.days.
you.once.said.to.me.
dat.what.had.happen.now.
between.us.
between.you.and.her.
is.what.we.called.destiny.
i.agree.with.you.
but.then.
i.was.thinking.
yes.it.is.destiny.
for.what.i.have.done.
is.just.destiny.for.you.and.her.
and.about.the.cant-forget-you.
or.
never-forget-you.thing.
i.think.it.is.da.past.that.you.should.let.go.
coz.you.know.the.destiny.
it.is.you.and.her.
i.dunno.if.what.i.thought.was.wrong.
maybe.you.could.answer.me.
owh.i.forgot.
u.cant.
but.
i'm.dying.while.waiting.for.the.time.to.answer.me.
i.just.wish.i.could.forget.what.i.thought.
even.i'm.wrong.
i.cant.make.it.leave.my.mind.

Monday, May 18, 2009

18th MAY

it is 18th may today
sumone had told me never to forget this day
this 18th may
wat so special??
it is a birthday of
MUHAMAD ADAM ZURAIRI BIN MOHD.RAWI
and who is he?
hurm
he is my cousin
act..
dua pupu kot
coz my mum and his dad is cousin
my grandma and his grandma is sister
u know what
i never thought some1 wud describe about me willingly
in his/her blog
but him..
but him had wrote about me
panjang gile die cite
nak tau pe yg die cite
die cite pasal memori kitorg kecik2 dulu
coz kitorg ni uda and dara kat kampung 2
and ade gak yg die cite yg saya xingat
kitorg kamceng gile
tp 2la
bile da masuk highschool
masing2 bawak diri
then semasing da muda remaja
cam da ade segan silu
kalo x dulu
gi mengaji pn siap pegang tangan
hahaah
okey
ni nak add-up sket ape yg die xcite
  1. igt lg,tym tu blan pose..and xtau la bape taun kitorg wat cmni.pokoknye,tym bulan pose,tgh sibuk2 duk bagi kad raya,memandangkan die ni belakang umah saya je,so,kitorg tulis kad raya,tulis address,then,kitorg gi masukkan dlm peti surat masing2..
  2. pstu,dulu kitorg sll jln2 tym petang..mak die ade basikal..basikal yg leh bawak penumpang kat belakang..yg best nye,aku yg bawak,die duk belakang..tp,yg kayuh,is die..coz aku tukang pegang handle je..heheh
  3. then,de sekali 2,kitorg nak gi ngaji..mst lalu umah saya dl..so,die akan siap dl,then die singgah umah saya coz nk gi same2..de sekali tu,wan den watkan jagung rebus..die pn makan la dl b4 gi ngaji..ntah cmne,tgh syok2 mkn,tetibe gigi die tersangkut kat jagung..hahahah...dan dan gigi die leh tercabut..klaka gile..
  4. kitorg jarang gaduh..jarang gile..agaknye sekali ni je kot..kat umah die ym tu..gaduh pasal ape xtau la..pastu kitorg pegang buluh ni..die pegang ujung,aku pegang ujung algi satu..pstu aku pukul die,die pukul aku..hahhah
  5. pstu,kecik2,tym musim buah,kitorg sll jual buah kat apek2 yg suke beli..so,kitorg gait la buah rambutan..ikat2,then timbang..nyk gak dpt..sekali jual leh dpt rm70..rm60..kayo den dl kocik2..haha
  6. pstu,kitorg selalu lepak kat kedai kopi mak godang[die nye makcik]..kitorg kan budak sekola..xde duit sgt..kot2 de lbh duit poket,baru gi kedai 2..de sekali 2,eh byk kali gak,kitorg pegi sane,order megi kari 1,air pepsi 1..makan syer..hahaha..romantik kan..hahahah..lawak but sweet memories..

byk lg kalo nk ikutkn..tp nnt xcukup lak..then,sure korang busan nk bace..

so,here,i would like to take this opportunity,to wish u, a wonderful and meaningful birthday..semoga profesi anda sebagai guru membawa sribu makna dan mengajar lebih byk erti dedikasi dan semangat..

huhu..

happy birthday,abg ayie!!

Saturday, May 16, 2009

happy TEACHER'S day!!


it's 16th MAY
it is
TEACHER'S DAY
today

huuhuu
i never forget this day
and i awiz wish my beloved teacher
even i had left school for 5years
hehe
wow!!
5 years
lame nye
seems like last year

tym form 1,
saya masuk choral speaking
our title was Teacher's Day
thanked to miss sabrina and sir ramli for created such a lovely script
for me
dats the best ever script
i dun really remember da whole script
but i will never forget da last part
'happy teacher's day,not only in may,but every single day'
huhu
[act,yg wat saya igt sgt part ni,is sbb tym wish happy teacher's day 2,pttnye sume orang tunduk,then bile nk ckp not only in may,baru naekkan balik kepala,but,
tym tu,saya terangkat pale lbh awal sket dr yg laen,angkat2 je trus pandang sir ramli yg kat depan,
then die da jegilkan mata die..
hahha..
opps!!
im kinda spoiler..
huhu

i have my PN. ASRIAH
she was my bahasa teacher and also my mentor
act,i love her so much
she such a wonderful and lovely teacher
even when we were form for 4 and form 5,
we also wished her mother's day
at school
she such a mother to me
even tym form 3 dgr senior ckp pn. asriah ni mulut die laser sket
sinis ak la
but die still baek hati
kalo die nk pperli 2,
huhu
tahan je la telinga
but
ape yg die ckp,nasehat die
sume nye betul
she was very rational
pikirkan kebajikan student die
hehhe
suke sgt tym bulan pose
kitorg berbuka kat umah die
then de sekali weekend tido umah die
hehhe
xmalu betul

so,
i wud like to dedicate this entry
to PN.ASRIAH,
TO ALL MY JENAN'S BELOVED TEACHER,
TO ALL MY SKUJ'S GREAT TEACHER,
A WONDERFUL TEACHER'S DAY

I JUZ WAN U ALL TO KNOW
U ALL MEANT A LOT TO ME
I NEVER GONE THIS FAR IF IT'S NOT BCOZ OF U ALL
UR PASSION,
UR DEDICATION,
I JUZ CUD PRAY DAT ALLAH WUD GIVE U A SPECIAL PLACE IN HEAVEN

FOR SKUJ'S TEACHER,
YG BENTUK SAYA,
HINGGA SAYA DPT MASUK JENANTHEN
CIKGU2 KAT JENAN YG BYK SUPPORT SAYA
HINGGA SAYA MSUK MATRIX AND
NOW
IM HERE
IN MEDICAL SCHOOL

LOVE U ALL!!

[P/S:xlupe gak kat makcik jb,kat kak yong syaza,kat abg.ayie..]